Klavuzda geliştirme hakkında bir bilgi yok. Ben bu konuda bulduğum bir blogdan faydalandım. Kendim uğraşsam bulamayacağımı sandığım püf noktalarını da hiçbir çaba sarfetmeden bu blogdan öğrenmiş oldum. :)
El terminali geliştirme yöntemini anlatırken WMS dökümanında anlatılan konuları bildiğinizi farzedeceğim.
El terminali geliştirmesi tamamen X++ classlar üzerinden çalışıyor. Yaptığınız her yeni menu item için bir class oluyor. Tüm menu item classları WMSWorkExecuteDisplay ile başlıyor.
Kendi menu itemimizi geliştirdiğimizi farzedelim. Eğer kendi menu itemimizi geliştirmeyeceksek bu adımı atlayabiliriz:
Yeni bir work ve/veya indirect menu item ekleyeceğiniz zaman WHSWorkCreationProcess enumuna bunu yeni bir eleman olarak eklemelisiniz. Eğer eklediğiniz menu item bir work ise ayrıca WHSWorkExecuteMode enum içine de eklemeniz gerekiyor. Okuduğum blogda yazdığına göre WHSWorkExecuteMode içine eklediğiniz elemanın adı ve label içeriği WHSWorkCreationProcess içine eklediğiniz ile birebir aynı olmalıymış, ben bunu hiç test etmedim, aynen söylenene uydum. Bizim elemanın adı Test olsun.
Bizim sınıfın adının WMSWorkExecuteDisplayTest olduğunu farzedelim. Sınıfımız WHSWorkExecuteDisplay sınıfından türeyecek.
Yukarıda anlattığımız enumlara eklenen eleman sayesinde kullanıcıya menu item tanımlama ekranında (Mobile device menu items ->Genel->Work creation process) yeni bir menu item daha görülebilecek. Ancak onun çağrılabilmesini sağlamak için yapılması gereken birşey daha var; WHSWorkExecuteDisplay sınıfının construct metodundaki switch/case bloğuna aşağıdaki kod parçasını eklemek:
case WHSWorkExecuteMode::MyTest : return WHSWorkExecuteDisplayTest::construct();
El terminali geliştirmesindeki tüm menu itemler kendi sınıfları içindeki displayForm metodu vasıtasıyla çalışıyor. Ben mevcut sınıflardan birini alıp kopyaladım ve onun üzerinde yaptığım değişikliklerle işimi gördüm. displayForm metodu aşamalar şeklinde çalışıyor. Bunu step isimli değişkenle takip ediyor. birinci aşama sıfır. Benim kopyaladığım sınıfta son aşama 2 olan kayıt aşamasıydı. Aşamaları orijinal sınıflarda da yapıldığı gibi displayForm metodunda bir switch/case ile takip edebilirsiniz.
Web formumuza yeni bir kontrol eklemek için buildControl metodunu kullanıyoruz:
ret += [this.buildControl(#RFText, #vendor, "@SYS14048", 1, pass.lookup(#vendor), extendedTypeNum(VendAccount), '', 0,false)];
Yukarıdaki kontroldeki #vendor makrosu WHSRF makrosunda yoksa bizim bunu ayrıca eklememiz gerekiyor. Yine blogdan öğrendiğim üzere bu metodun parametreleri şöyle (ordan copy/paste yapıp türkçeye çevirdim sadece):
Paremetre | Data tipi | Açıklama |
_controlType | str | Kontrolün türü. Bu türler WHSRF makrosunda eklenen türlerden biri olmak zorunda: #define.RFButton('button') #define.RFLabel('label') #define.RFText('text') #define.RFPassword('password') #define.RFListbox('listbox') #define.RFCombobox('combobox') #define.RFError('error') |
_name | str | Kontrolün ismi. Kontrolde saklanan dataya ulaşmak için bu ismi kullanacağız. |
_label | str | UI'de gözükecek text içeriği. |
_newLine | int | 1 ise kontrol yeni bir satırda olacak, 0 ise aynı satırda. |
_data | str | Kontrolde gösterilecek data. |
_inputType | ExtendedTypeId | Kontrolün data türü. Doğrulama için bu önemli. Doğrulama gerekmiyorsa #WHSRFUndefinedDataType makrosu kullanılabilir. |
_error | str | Doğrulama gerçekleşmediğinde çıkacak mesaj. |
_defaultButton | int | 1 ise buton kontrolü varsayılan kontrol demektir, Genellikle "Tamam" butonu için kullanılır. |
_enabled | boolean | true olduğunda kontrol enabled olur, false olduğunda disabled, default enabled. |
_selected | int | 1 olduğunda aktif kontrol olur. |
_color | WHSRFColorText | Kontrolün rengi. WHSRFColorText enumda tanımlı birkaç renk var. |
Kontrolde kullandığımız datanın map edilip edilmediğini öğrenmek için exists, edilmişse de değerini öğrenmek için lookup metodlarını kullanıyoruz. Genelde aşağıdaki şekilde kullanılıyor:
if (pass.exists(#vendor) && pass.lookup(#vendor) != '")
Data değerini eklemek/değiştirmek için insert metodunu kullanıyoruz:
pass.insert(#vendor,purchTable.OrderAccount);
Bu arada Mobile device menu items formunda diğer menu itemlerinde gözüken ancak sizinkinde gözükmeyen seçenekleri görmek istiyorsanız bunun için (daire içinde işaretlediklerim)
WHSRFMenuItem formunun togglefields metodunda ufak bir değişiklik gerekiyor:
if (whsrfMenuItemTable.WorkCreationProcess == WHSWorkCreationProcess::PurchaseOrderItemReceiving ||
whsrfMenuItemTable.WorkCreationProcess ==
...
...
//memre 22.12.2015
whsrfMenuItemTable.WorkCreationProcess == WHSWorkCreationProcess::PurchaseOrderLineReceivingWithVendor)
//memre
...
...
Aynı zamanda WHSRFControlData sınıfının processControl metodunda ekstra güncellemeler yapmanız gerekebilir. Benim yaptığım bir geliştirmede orijinalinden kopyaladığım sınıfta orijinalinde LP (License Plate) oluşurken benimkinde oluşmuyordu. Sebebiyse enum ile yapılan LP kontrolüydü. Benim için aşağıdaki güncelleme iş gördü:
case #LicensePlateId:
...
...
else if (mode != WHSWorkExecuteMode::AdjustmentIn &&
mode != WHSWorkExecuteMode::ReportAsFinished &&
...
...
...
//memre 22.12.2015
mode != WHSWorkExecuteMode::PurchaseOrderLineReceivingWithVendor &&
//memre
mode != WHSWorkExecuteMode::PurchaseOrderItemReceivingAndLocate &&
...
...
Bildiğim kadarıyla tüm temel noktalar bunlar. Daha fazla ayrıntı için benim de faydalandığım blog ve WMS dökümanından faydalanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder