Blog Listem

7 Kasım 2014 Cuma

Hangi Ücretsiz Sanal Makine?

Microsoft malesef Windows 8 single için sanal makine seçeneğini kapatmış. Malesef hala Foxpro DOS ile de geliştirmeler yaptığım için XP ihtiyacım oldu. Oracle ve VMware ücretsiz sanal makine seçenekleri sunarken Microsoft bunu single için kaldırarak birilerinin sırf sanal makine için pro geçiş yapacağını sanmış galiba... :)

Önce Oracle VM VirtualBox sanal makinesini denedim. Otomatik kurulma seçeneği yok. Default kurulumda mavi ekran hatası aldım. Daha sonra şimdi hatırlayamadığım bir parametreyi değiştirince hata kalmadı. Host disklerini (Bilgisayarın asıl işletim sisteminin kurulu olduğu diskler) göstermek için aynı Windows sanal makinesindeki gibi bir seçenek sunuyor VirtualBox da. Böylece ana bilgisayarda disk paylaşımı vs.. açıp ona bağlanmak gibi bir sürü teferruatla uğraşmak gerekmiyor. Host disk tanıtımı doğrusu Windows sanal makinesinden daha zordu. Ayrıca Foxpro DOS içinden ana disklere erişirken bazı sorunlar yaşadım ve klasörlerimi sanal makineye kopyalayıp öylece kullanmak zorunda kaldım. Tam ekran modunda VirtualBox menüsünde istediğim seçeneğe erişmekte zorluk yaşadım ve pencere moduna döndüm. Ekran çözünürlüğü konusunda da çok iyi değil VirtualBox. Her istediğim çözünürlüğe ayarlayamadım ekranı. Sağ ve solda boşluklar bırakarak kullanmak zorunda kaldım.

VMware Player, VMware'nin en düşük ve ücretsiz tek versiyonu. XP'nin seri numarasını dahi sorarak tam bir otomatik kurulum sağlıyor. Harika bir kurulumdan sonra ekran çözünürlüğünü ayarlama kısmında beni daha da güzel bir sürpriz bekliyordu. Ekranın sağ altında "Ekran çözünürlüğünün otomatik ayarlanmasını ister misiniz" yazan bir baloncuğu onayladıktan sonra pencereyi nasıl boyutlandırırsam boyutlandırayım VMware sanal makinenin ekran çözünürlüğünü ona göre ayarlıyordu. Host disklerini ayarlama kısmı da tamamen pürüzsüz ve kolaydı.

Eskiden Parallel vardı, iyi bir sanal makineydi.  Ücretsiz değildi. Windows desteği kesilmiş.

Sonuç olarak VMware Player kişisel bilgisayarlar için gördüğüm en iyi sanal makine. Ücretli olsaydı dahi bu kadar iyi olduğunu gördükten sonra alırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder