Blog Listem

29 Eylül 2014 Pazartesi

AX 2012 - R3 Kurulum

Öncelikle minimum sistem gereksinimlerini kontrol edin. MS-SQL kurulumunuzun collate değeri turkish olmamalı. SAP ve Oracle'da da sorun olan meşhur "i" problemi sebebiyle AX kurulumu tamamlandıktan sonra database sync işleminiz patlar.
Kurulum için Microsoft'un uzun ve karmaşık kurulum dökümanı yerine Dilip's Blog'dan faydalandım. AX 2012 kurulumu çok basit veya bana öyle denk geldi.

Öncelikle Active Directory kurulum gerekiyor. Active Directory kurulumu çok basit ve Google'da anlatan çok fazla makale var.

Ben aynen Dilip'in yaptığı gibi SSRS vs.. kurulumları daha sonraya bırakarak temel AX 2012 kurdum. AX 2012 Setup gerekli yazılımların download linklerini veriyor ve yazılımları otomatik konfigüre ediyor. Kurulum esnasında hiç problem yaşamadım.

Daha sonra Microsoft'un demo datayı da yine bir blog sayfasından faydalanarak kurdum. Demo data kurulumu AX 2012 kurulumundan daha zor.

SQL Server SSRS eklentisini kurduktan sonra ayarlarını da yine bir blogdan faydalanarak yaptım. Bu arada SSRS rapor düzenleyebilmek için (Deploy için gerekmiyor) SQL Server Setup ile Business Intelligence Development Studio kurmayı unutmayın. SSRS ayarları oldukça basitti; sırasıyla  Service account, Web service URL, Database, Report Manager URL tablarını varsayılan ayarlarıyla çalıştırmak yeterli oluyor.

Yine başka bir Dilip sayfasından faydalanarak AX 2012 SSRS kurulumunu yaptım. Burda da hiç sorun yaşamadım ve Dilip'in gösterdiği manuel kuruluma ihtiyacım olmadı, raporlarım otomatik deploy oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder